Tuesday, May 25, 2010

باز هم دروغ

ای وای، خانم حال خوبی ندارد!!!ا
*
*
یکی از دوستان نازنین امروز طی ایمیلی برای‌ام نوشت که خانم گوگوش در صفحه‌ی فیس‌بوک‌اش یک جوک دستِ اول نوشته و متن نوشته را برای‌ام کاپی‌پیست کرد.ا
*
خواندم و باور نکردم و نوشته‌اش را شوخی پنداشتم. بعد دیدم دوستان دیگری نیز عین همین متن را برای‌ام ایمیل کرده‌اند. یکی از نازنینان هم لطف کرد و عکسی از این نوشته برای من فرستاد.ا
*
متن نوشته‌ی گوگوش درفیس‌بوک چنین است:ا
*
بقول بهرام بیضایی شاید وقتی دیگر

این روزها بخاطر مصادف شدن با سالگرد به خاک و خون کشیده شدن مردم ایران و کشته شدن ندا ..سهراب...و و زندانی و شکنجه شدن تعدادزیادی از زنان و مردان، جوانان، روزنامه نگاران، هنرمندان، و وبلاگ نویسان و همینطوربه حبس رفتن جعفر پناهی کارگردان بنام کشورم حال خوبی ندارم . شاید وقتی دیگر ویدیوی " باغ بی برگی" بر آنتن ها برود. با پوزش از همهٔ شما عزیزانم

۲/۳/۸۹یکشنبه
می/۲۳ /۲۰۱۰
گوگوش
*
اگر نظر مرا بخواهید می‌گویم: دروغ که حناق نیست. هست؟؟؟
*
متن راست‌گوی!! خانم گوگوش، به‌شدت چند پرسش ردیف می‌کند:ا
*
یک) خانم گوگوش! لطف کنید بفرمایید زمانی که در کنسرت‌های لندن و دوبی بر روی صحنه می‌خواندی و می‌رقصیدی و جوک تعریف می‌کردی و حال خوبی داشتی، آیا جعفر پناهی در زندان نبود؟ ندا و سهراب و ... کشته نشده بودند؟ تعداد زیادی از زنان و مردان و روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان در زندان به سر نمی‌بردند؟؟؟
*
دو) آیا زمانی که آلبوم حجم سبز را منتشر کردی و آگهی‌های مکرر آن و هم‌چنین ویدیوهای«سزاوار» و«من و گنجشکای خونه» بر روی آنتن رفت و به‌نظر می‌آمد که حال‌ات هم خیلی خوب بود، آیا جعفر پناهی آزاد بود؟ ندا و سهراب و ... زنده بودند؟ زنان و مردان و روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان در زندان نبودند و در خانه‌های‌شان ویدیوهای شما را تماشا می‌کردند؟
*
سه) آیا هنگام پخش کنسرت نوروزی شما در دوبی از طریق شبکه‌ی فارسی1، مملکت در امن و امان بود و زندان‌ها خالی بودند و مردم در خوشی و شادمانی به‌سر می‌بردند، که شما حال خوبی داشتی؟
*
چهار) هنگام پخش پشت صحنه‌ی ویدیوی باغ بی‌برگی چه‌طور؟ این پشت صحنه که به‌تازه‌گی پخش شد، آیا زمان پخش پشت صحنه‌ی این ویدیو، جعفر پناهی در حبس نبود و فرزندان معصوم و بی‌گناه مردم ایران در زندان نبودند و مادران و پدران ایرانی جگرگوشه‌های‌شان را از دست نداده بودند؟ روزنامه‌نگاران نیز با کمال آزادی هرآن‌چه می‌خواستند آزادانه می‌نوشتند؟ و شما حال خوبی داشتی؟
*
خانم گوگوش! تا چه زمان می‌خواهی به دروغ و تظاهر و ریا و صدرنگی و هزارتویی ادامه بدهی؟ حال خوبی نداری چون ویدیوی باغ بی‌برگی ایراد و اشکال کلی دارد و هنوز پخش نشده، مورد انتقاد شدید حتا هواداران‌ات قرار گرفته، چرا گناه بر روی آنتن نرفتن‌اش را به گردن زندانی شدن جعفر پناهی و روزنامه‌نگاران و ندا و سهراب و ... می‌اندازی؟؟؟ تا پیش از این ویدیو چرا حال‌ات خوب بود؟
*
پس چرا حال‌ات این‌قدر دیر بد شد؟ مردم سرزمین من دیرزمانی‌ست که حال‌شان خوب نیست، شما چرا با ویدیوی باغ بی‌برگی متوجه شدی که حال خوبی نداری؟ ... آیا درمورد زندانی شدن و اعتصاب غذای جعفر پناهی کارگردان به‌نام کشورت، دو کلمه نوشتی؟؟ آیا به اندازه‌ی چند کلمه از این هنرمند مبارز حمایت کردی؟؟ پس چرا با نوع ساخت ویدیوی باغ بی‌برگی، به یادش افتاده‌ای و حال خوبی نداری؟؟
*
وحالا که جعفر پناهی را به قید وثیقه آزاد کرده‌اند، نکند دوفردای دیگر ادعا کنی چون من حال خوبی نداشتم و ویدیوی باغ بی‌برگی را پخش نکردم، جعفر پناهی را آزاد کردند!! از شما هرچه بگویی برمی‌آید.ا
*
در سرسرای دروغ و ریا نشسته‌ای
و از دریچه‌ی تزویر
تماشای کبوتران بی‌بال را
به سخره گرفته‌ای
*
در سایه‌روشن اندیشه‌های ولگرد
چنبره زده‌ای
و با زخم‌های مردم‌ات، بیگانه‌ای
*
بیگانه‌ای
هم‌رنگ ترانه‌هایی که می‌خوانی
هم‌نفس خاکستری و می‌دانی
*
*
حالا به این عکس نگاه کن! شاید حال‌ات کمی خوب بشود یا شاید هم بدتر شود!! الله‌اعلم!!!... جوانی کجایی که یادت
به‌خیر!!!ا

*
پنجم خردادماه 1389 خورشیدی
*