Tuesday, October 19, 2010

ویروس‌های اینترنتی

رفتار و شخصیت یک هنرمند همیشه زیر ذره‌بین جامعه قرار دارد و نوع رفتار اجتماعی و عملکردهای متفاوت هنرمند، میزان سنجش و تعیین شخصیت اجتماعی و فرهنگی و حتا هنری اوست. اما بخشی از این سنجش، به هواداران هنرمند بازمی‌گردد، یعنی این‌که نوع برخورد، منش، رفتار و گفتار هواداران، ملاکی دیگر برای سنجش شخصیت هنرمند است.ا
*
چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، شخصیت هنرمند بر روی هواداران‌اش تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود ما بازتابی از شخصیت هنرمند را در رفتار و گفتار و نوشتار هواداران او ببینیم.ا
*
من در این ده سال که بر روی اینترنت فعالیت دارم، با هواداران بسیاری از هنرمندان در تماس بودم، بسیاری از هواداران ابی، داریوش، لیلافروهر، شهره و نوش‌آفرین کسانی بودند که ارتباط خوبی با هم داشتیم و داریم و من به‌جز احترام و انرژی مثبت، چیزی از آنان ندیدم و از همین‌جا هم از همه‌شان سپاس‌گزارم.ا

اما هواداران اینترنتی خانم گوگوش، چندش‌آورترین هواداران اینترنتی، نه در ایران که در جهان هستند. یعنی این‌که وقیح‌ترین، بی‌ادب‌ترین، غم‌انگیزترین، هرزه‌گوترین، بی‌خانواده‌ترین و فاسدترین هواداران جهان، هواداران اینترنتی خانم گوگوش هستند که من حیرت می‌کنم اینان در کدامین عنکبوت‌خانه زنده‌گی کرده‌اند و در کدامین لجن‌زار چریده‌اند!!!ا
*
این هواداران غم‌انگیز که به‌راستی ویروس‌هایی هستند بدشکل و بدبو، از صبح تا شب و از شب تا صبح مشغول ساختن آی‌دی‌های قلابی هستند و با انواع و اقسام آی‌دی‌ها برای من ایمیل می‌فرستند که یا اخبار خانم گوگوش را مخابره می‌کنند، یا مرا تهدید می‌کنند و یا مستهجن‌ترین واژه‌ها را در ایمیل‌شان نثار من می‌کنند... واژه‌هایی چندش‌آور، رکیک و فاسد دقیقن از تبار خودشان و خانواده‌شان، و تصور می‌کنند که با این اعمال و رفتار شنیع و به‌دور از جایگاه انسانی، به من آسیب می‌رسانند، درحالی‌که این خودشان هستند که در تمامی طول زنده‌گی نکبت‌بارشان، در لابه‌لای آن واژه‌های فاسد و مستهجن پیچیده شده‌اند و به ویروس‌هایی بدبو تبدیل گشته‌اند. ا
*
من به خانم گوگوش شادباش می‌گویم که چنین هواداران گستاخ و فاسدی دارد، یعنی واقعن جای شادباش دارد... برای نمونه، یکی از این ویروس‌های فاسد، با این آی‌دی که صددرصد یک آی‌دی جعلی است ایمیل می‌فرستد و خانواده‌ی خود را معرفی می‌کند: ا

lida_rahimi@yahoo.com
*

dیک ویروس زشت، که واژه‌های مستهجن‌اش به‌خوبی نشان می‌دهد که روزگارش به‌شکلی طبیعی و انسانی سپری نشده، بلکه در جایی پُر از لجن و آلوده‌گی به‌سر برده و از واژه‌هایش پیداست در لجن‌زاری که به‌سر می‌برده، شاهد روابط چندش‌آور و مستهجن خانواده‌گی بوده است، کلمه به کلمه‌ی ایمیل‌اش دقیقن همین موضوع را نشان می‌دهد.ا

این‌ها را به گونه‌ی رُک و راست گفتم که بگویم در جامعه‌ای که هوادار برای دفاع از یک هنرمند، از لجن‌زار خانواده‌اش استفاده می‌کند و با واژه‌هایش نشان می‌دهد که از چه جنس و تباری است، این همان جامعه‌ای است که مقام دولتی‌اش در یک برنامه‌ی زنده، با ادبیاتی چاله‌میدانی، خیلی راحت به مجری برنامه می‌گوید: تو غلط می‌کنی! تو غلط می‌کنی...ا
*
این هواداران اینترنتی گستاخ و فاسد هم دست‌پرورده‌ی همان مقامات دولتی هستند و زیر سایه‌ی آن‌ها زنده‌گی کرده‌اند و از ادبیات چاله‌میدانی و بی‌سوادی‌شان بهره‌ها برده‌اند و بعد به نحسی همان تربیت، برای هواداری از یک هنرمند، زباله‌ی متعفن وجودشان را به شکل ایمیل برای این و آن می‌فرستند.ا
*
اما جای خوش‌بختی این‌جاست که این ویروس‌های متعفن، بخشی بسیار کوچک و ناچیزی از جامعه را تشکیل می‌دهند که متاسفانه نصیب خانم گوگوش شده‌اند ... و هزاران تاسف، هزاران تاسف برای هنرمندی که چنین هواداران گستاخ و فاسدی دارد. ا
و جالب این‌که این هواداران بخت‌برگشته، این ویروس‌های متعفن، به‌همراه واژه‌های مستهجن‌شان، تهدید هم می‌کنند... مثلن این بخت‌برگشته‌ی بی‌سواد این‌چنین تهدید کرده: ا

من تا حالا حال خیلیا رو گرفتم. نمونه ی بارزش طرفدارای شهره صولتی بود که پاشون رو از گلیمشون درازتر کرده بودن و در نهایت به فحش و ناسزا متوسل شدن........ا
پس سعی کن با من کل کل نکنی که حسابی کلتو می پیچونم


وای ای‌خدا! مُردم از ترس!!! مطمئن‌ام هواداران خانم شهره هم خیلی ترسیدند!!! عجبا از این تهدید رعب‌انگیز!! ا

ایمیل‌های غم‌انگیز و وقیحانه‌ی آن آی‌دی قلابی بی‌سواد و آی‌دی‌های قلابی دیگر نزد من موجود است و تعدادی از آن‌ها را برای هفت تن از هنرمندان عزیز سرزمین‌مان فوروارد کردم تا آن‌ها نیز هواداران همکار گرامی‌شان را بشناسند که همه‌ی این هنرمندان هم حیرت‌زده، اظهار تاسف کردند و یکی از هنرمندان پیش‌کسوت می‌گفت که این ویروس‌ها، نماینده‌گان حکومتی هستند که باعث شدند هنرمندان ما جلای وطن کنند، تعدادی از آن‌ها در خاک غربت مدفون شوند و ما نیز سال‌های سال در غربت به‌سر ببریم ... ا

و در انتها، به همه‌ی ویروس‌های متعفن تاکید می‌کنم که شما محکوم هستید تا ابد دلکده را بخوانید و حرص بخورید و با فرستادن ایمیل‌های غم‌انگیز، خانواده‌ی خود را معرفی کنید.ا

*
*
بیست‌وهشتم مهرماه 1389 خورشیدی
*